4 de maig 2012

I tot això, qui ho paga?

I tot això, qui ho paga?



El BCE (Banc Central Europeu) ha decidit organitzar una “festa rave” a Barcelona: Reunions, sopars, visites turístiques a les institucions de la ciutat, i tot això ben acompanyats i protegits per 7 o 8.000 policies (Mossos d'Esquadra, Policia Nacional espanyola i Guàrdia Civil), a les notícies sempre s'obliden de la Guàrdia Urbana, que malgrat que no els citin participen en tot aquest muntatge de seguretat. Tres helicòpters, un de cada cos implicat en l'operatiu, que tenen assignada una funció determinada. I pel que sembla hi ha un caça que sobrevola l'espai aeri barceloní, suposo que deu ser per si algú apareix amb un avió intentant estavellar-se contra l'hotel Arts mentre aquests “turistes” del BCE estan sopant.


Ahir a migdia quan provava de tornar cap a casa s'iniciava una manifestació dels estudiants universitaris que tenien previst apropar-se a l'Hotel Arts, de fet la intenció era arribar al Campus de la Pompeu Fabra, però finalment van acabar el seu recorregut al Passeig Lluis Companys. Protestaven contra aquests senyors que es reuneixen teòricament per prendre decisions que ens haurien de treure de la crisi, almenys des de la responsabilitat que a ells pertoca – als governs els pertoca la seva – per la pujada de les taxes universitàries.


Diuen que Josep Pla quan va visitar Nova York veient el malbaratament de llum d'aquella ciutat va preguntar: "Tot això qui ho paga?". Doncs, jo també em pregunto el mateix encara que conec la resposta. Tota aquesta festa la paguem vostès i jo.


Tot el dispositiu de seguretat policial ens ha costat 500.000 euros. I això per protegir a uns senyors que segurament han parlat molt, han menjat encara més, però quan se'n vagin tot seguirà igual o pitjor.




















Y todo esto ¿quién lo paga?


El BCE (Banco Central Europeo) ha decidido organizar una "fiesta rave" en Barcelona: Reuniones, cenas, visitas turísticas a las instituciones de la ciudad, y todo ello bien acompañados y protegidos por 7 u 8.000 policías (Mossos d'Esquadra, Policía Nacional española y Guardia Civil), en las noticias siempre se olvidan de la Guardia Urbana, que aunque no los citen participan en todo este montaje de seguridad. Tres helicópteros, uno de cada cuerpo implicado en el operativo, que tienen asignada una función determinada. Y al parecer hay un caza que sobrevuela el espacio aéreo barcelonés, supongo que será por si alguien aparece con un avión intentando estrellarse contra el hotel Arts mientras estos "turistas" del BCE están cenando.


Ayer a mediodía cuando intentaba volver a casa se iniciaba una manifestación de los estudiantes universitarios que tenían previsto acercarse en el Hotel Arts, de hecho la intención era llegar al Campus de la Pompeu Fabra, pero finalmente terminaron su recorrido en el Paseo Lluis Companys. Protestaban contra estos señores que se reúnen teóricamente para tomar decisiones que nos deberían sacar de la crisis, al menos desde la responsabilidad que a ellos corresponde - a los gobiernos les corresponde la suya - por la subida de las tasas universitarias.


Dicen que Josep Pla cuando visitó Nueva York viendo el derroche de luz de aquella ciudad preguntó: "Todo esto, ¿quien lo paga?".Pues, yo también me pregunto lo mismo aunque conozco la respuesta. Toda esta fiesta la pagamos ustedes y yo.


Todo el dispositivo de seguridad policial nos ha costado 500.000 euros. Y eso para proteger a unos señores que seguramente han hablado mucho, han comido aún más, pero cuando se vayan todo seguirá igual o peor.

2 comentaris:

patriciaroijonas ha dit...

A mi ya no me llama la atención lo que gastan los gobiernos o los sueldos que reciben nuestros representantes,lo que si me llama la atención es la policía de paisanos o civiles, enmascarados..!

Jaume C. i B. ha dit...

Incluso había un avión de combate sobrevolando la ciudad. Han montado un circo impresionante solo para que estos señores vinieran a hacer un tour a Barcelona. ¿O alguien se cree que habrán solucionado algo?