27 d’ag. 2011

Atemptat islamista contra l'ONU a Nigèria

Atemptat islamista contra l'ONU a Nigèria
A la ciutat nigeriana d'Abuya un cotxe rebenta les barreres de la zona de seguretat on estan les agències humanitàries i de d'ajuda al desenvolupament, xoca contra la recepció i el conductor activa els explosius destruint varis pisos de l'edifici. 18 persones mortes i desenes ferides.
L'atemptat ha estat reivindicat pel grup islamista Boko Haran, un grup terrorista que des de feia setmanes havia augmentat la seva activitat terrorista al nord de Nigèria on volen instaurar un règim islamista. Boko Haran significa “l'educació no islàmica és pecat”.
Reconec que fins ara no n'havia llegit cap notícia sobre aquest grup encara que és un grup que ja fa temps que actua, suposo que haver comés aquest atemptat contra l'ONU li haurà servit per ser coneguts fora del seu àmbit. El mes de juliol un altre conductor suïcida va entrar amb el cotxe farcit d'explosius dins d'una comissaria i va fer saltar pels aires tot l'edifici.
Aquest grup és la franquícia nigeriana d'AlQaida, aspiren a imposar un règim islàmic regit per la xaria al nord de Nigèria. Consideren pecat l'educació no religiosa però no el suïcidi o l'assassinat d'innocents ni tampoc fer-ho en nom de Déu, que és el que realment haurien de considerar com a veritable pecat.









Atentado islamista contra la ONU en Nigeria
En la ciudad nigeriana de Abuya un coche revienta las barreras de la zona de seguridad donde están las agencias humanitarias y de de ayuda al desarrollo, choca contra la recepción y el conductor activa los explosivos destruyendo varios pisos del edificio. 18 personas muertas y decenas heridas.
El atentado ha sido reivindicado por el grupo islamista Boko Harán, un grupo terrorista que desde hacía semanas había aumentado su actividad terrorista en el norte de Nigeria donde quieren instaurar un régimen islamista. Boko Harán significa "la educación no islámica es pecado".
Reconozco que hasta ahora no había leído ninguna noticia sobre este grupo aunque es un grupo que ya hace tiempo que actúa, supongo que haber cometido este atentado contra la ONU le habrá servido para ser conocidos fuera de su ámbito. El mes de julio otro conductor suicida entró con el coche repleto de explosivos dentro de una comisaría e hizo saltar por los aires todo el edificio.
Este grupo es la franquicia nigeriana de AlQaida, aspiran a imponer un régimen islámico regido por la sharia en el norte de Nigeria. Consideran pecado la educación no religiosa pero no el suicidio o el asesinato de inocentes ni tampoco hacerlo en nombre de Dios, que es lo que realmente deberían considerar como verdadero pecado.

2 comentaris:

Patric ha dit...

Apareció esta noticia en los medios y tampoco había escuchado hablar de este grupo.

Jaume C. i B. ha dit...

Parece ser que llevan tiempo actuando aunque hasta ahora sus atentados no habían tenido tanta repercusión mediática, ésta se ha producido al haber atacado unas instalaciones de Naciones Unidas en Nigeria. Este grupo es la franquicia nigeriana de AlQaida, eso también puede haber hecho que la noticia adquiera notoriedad, nos muestra que los tentáculos de AlQaida se van extendiendo y que no les importa mucho contra quien atentan si con ello logran imponer su variante del Islam.