7 de juny 2011

Els votants del PP no saben votar

Els votants del PP no saben votar

El PP a Barcelona va quedar-se amb només vuit regidors un cop s'han examinat els 81 vots nuls i només s'han donat com a vàlids 4. La raó de la nul•litat d'aquests vots ha estat que a moltes de les paperetes la gent va escriure “te quiero Alicia (sánchez Camacho), guapa” o “doy mi voto”. Hi havia un regidor en joc entre CiU i PP i aquest finalment serà de CiU. La gent hauria de saber que ni a les paperetes de vot ni als sobres es pot escriure res perquè això anul•la el vot. Caldria que de cara a properes campanyes electorals es fes una mica de pedagogia electoral.

Em sembla patètic que els votants del PP ignorin com hi ha de votar i a qui. Cal recordar que Alicia Sánchez Camacho no era candidata, tampoc ho era Rajoy, a Catalunya eren eleccions municipals, i cap d'aquestes dues persones era candidata. Però és lògic que els votants del PP ho ignorin. La propaganda electoral de PP de Barcelona tenia primer a Rajoy, després a Alicia Sánchez Camacho, i Fernández Díaz que era el candidat apareixia en aquesta propaganda en un racó.

I ara ve la notícia sorprenent, l'Ajuntament de Barcelona no es podrà constituir perquè els senyors del PP reclamen que es considerin vàlids els vots declarats nuls per aparéixer inscripcions, quan saben que no es pot escriure a les paperetes, i han presentat un recurs. El PP vol que es declarin vàlids els 56 vots que els falten per aconseguir un nou regidor.

S'ajorna la Constitució de l'Ajuntament de Barcelona perquè aquests senyors del PP tenen uns votants que ignoren que no es pot escriure a les paperetes. L'Ajuntament està ara en fase d'interinitat, enmig d'una crisi en què cal prendre decisions ja, i no es pot constituir quan estava previst perquè aquests senyors del PP volen aconseguir per altres vies allò que les urnes no els donen. Si els votants del PP no saben votar, que es foti el PP, no tots els barceloninis.

Cada dia que passa tinc més arrelat el convenciment que el Partit Popular intenta torpedinar les institucions sense preocupar-se de quines siguin les conseqüències per a la ciutadania.





Los votantes del PP no saben votar

El PP en Barcelona se quedó con sólo ocho concejales una vez se han examinado los 81 votos nulos y sólo se han dado como válidos 4. La razón de la nulidad de estos votos ha sido que a muchas de las papeletas la gente escribió "te quiero Alicia (Sánchez Camacho), guapa" o "doy mi voto". Había un concejal en juego entre CiU y PP y éste finalmente será de CiU. La gente debería saber que ni en las papeletas de voto ni en los sobres se puede escribir nada porque eso anula el voto. Sería necesario que de cara a próximas campañas electorales se hiciera un poco de pedagogía electoral.

Me parece patético que los votantes del PP ignoren como hay que votar y a quién. Hay que recordar que Alicia Sánchez Camacho no era candidata, tampoco lo era Rajoy, en Cataluña eran elecciones municipales, y ninguna de estas dos personas era candidata. Pero es lógico que los votantes del PP lo ignoren. La propaganda electoral de PP de Barcelona tenía primero a Rajoy, luego a Alicia Sánchez Camacho, y Fernández Díaz que era el candidato aparecía en esta propaganda en un rincón.

Y ahora viene la noticia sorprendente, el Ayuntamiento de Barcelona no podrá constituirse porqué que los señores del PP reclaman que se consideren válidos los votos declarados nulos por aparecer inscripciones, cuando saben que no se puede escribir en las papeletas, y han presentado un recurso . El PP quiere que se declaren válidos los 56 votos que les faltan para conseguir un nuevo concejal.

Se aplaza la Constitución del Ayuntamiento de Barcelona porque estos señores del PP tienen unos votantes que ignoran que no se puede escribir en las papeletas. El Ayuntamiento está ahora en fase de interinidad, en medio de una crisis en la que hay que tomar decisiones ya, y no puede constituirse cuando estaba previsto porqué estos señores del PP quieren conseguir por otras vías lo que las urnas no les dan. Si los votantes del PP no saben votar, que se joda el PP, no todos los barceloneses.

Cada día que pasa tengo más arraigado el convencimiento de que el Partido Popular intenta torpedear las instituciones sin preocuparse de cuáles sean las consecuencias para la ciudadanía.