27 de gen. 2011

Barcelona – Gener’11

Barcelona – Gener’11
Panots amb nom

Si camines per Barcelona i vols saber a quin carrer et trobes només has d'aixecar el cap i mirar la façana perquè a tots els carrers, just a la cantonada, hi ha la placa amb el nom del carrer. A la majoria de les plaques només hi ha el nom del carrer, plaça o avinguda, però algunes plaques tenen una breu explicació sobre la persona o el fet al qual està dedicat aquell carrer o plaça. Menys coneguts és el fet que en alguns carrers també podem llegir el nom al terra, seria el cas de la imatge de la foto que es troba al carrer Bruc, aquest però després que es rehabilités la vorera per construir el pas de vianants adaptat per persones amb cadira de rodes, ha quedat reduït a les lletres finals (UCH). Similar circumstància es dóna en el cas de la Ronda Sant Pere que també està afectat per una rehabilitació, i en el cas del carrer Trafalgar degut a la profunda rehabilitació de les voreres ha desaparegut.

Souvenirs

Tornem-hi que no ha estat res. El primer fragment del vídeo que veieu correspon a una tenda de souvenirs del carrer Jaume I, la segona part està gravada al carrer del Veguer, totes dues a molt pocs metres l'una de l'altra, situades al Barri Gotic de Barcelona, a prop de la Plaça Sant Jaume i de la Plaça del Rei. Veient els souvenirs que venen aquestes tendes tinc la sensació que l'estranger soc jo, perquè veig productes que res tenen a veure ni amb la meva ciutat – Barcelona – ni amb el meu país – Catalunya -, els típics vestits de farbalans andalusos que amb tots els respectes trobo perfecte que els venguin a Sevilla, no pas a Barcelona, capital d'un país que té el seu propi vestit tradicional. I també samarretes amb el típic “I love NY”.




Barcelona - Enero'11
Losetas con nombre

Si andas por Barcelona y quieres saber en qué calle te encuentras solo tienes que levantar la cabeza y mirar la fachada para que en todas las calles, justo en la esquina, está la placa con el nombre de la calle. En la mayoría de las placas sólo está el nombre de la calle, plaza o avenida, pero algunas placas tienen una breve explicación sobre la persona o el hecho al que está dedicado aquella calle o plaza. Menos conocidos es el hecho de que en algunas calles también podemos leer el nombre en el suelo, sería el caso de la imagen de la foto que se encuentra en la calle Bruc, este pero después de que se rehabilitara la acera para construir el paso de peatones adaptado para personas en silla de ruedas, ha quedado reducido a las letras finales (UCH). Similar circunstancia se da en el caso de la Ronda San Pedro que también está afectado por una rehabilitación, y en el caso de la calle Trafalgar debido a la profunda rehabilitación de las aceras ha desaparecido.

Souvenirs

Vuelta a empezar que no ha sido nada. El primer fragmento del vídeo que veis corresponde a una tienda de souvenirs de la calle Jaume I, la segunda parte está grabada en la calle del Veguer, ambas en muy pocos metros una de la otra, situadas en el Barrio Gótico de Barcelona, a cerca de la Plaza Sant Jaume y de la Plaza del Rey. Viendo los souvenirs que venden estas tiendas tengo la sensación de que el extranjero soy yo, porque veo productos que nada tienen que ver ni con mi ciudad - Barcelona - ni con mi país - Cataluña -, los típicos trajes de faralaes andaluces que con todos los respetos encuentro perfecto que los vendan en Sevilla, no en Barcelona, capital de un país que tiene su propio traje tradicional. Y también camisetas con el típico "I love NY".