4 de set. 2010

Un varà al jardí

Un varà al jardí



Dies enrere uns joves van trobar al seu pis una serp que van ficar en una galleda plena de pintura i van haver d'avisar que les autoritats la vinguessin a buscar, la serp era d'un veí i s'havia escapat del terrari. Avui llegeixo que una família de Matadepera va trobar-se un varà al jardí de casa seva. Es tractava d'un varà de la sabana, és a dir, un saure originari de l'Àfrica. L'animal ha sigut capturat i enviat al centre de recuperació d'amfibis i rèptils. La gent no pot conformar-se amb un gos, un gat, un canari, un periquito, un hàmster, no, la gent s'agafa uns animals de companyia que moltes vegades són introduïts il·legalment o els tenen a la casa sense les condicions apropiades.

La gent compra animals sense pensar que aquests creixen i que a vegades la seva mida pot ser enorme, hi ha qui compra cries de cocodril sense pensar que quan siguin animals adults poden fer 3 o 4 metres de llarg, o cadells de lleó sense pensar que quan creixin seran animals de 200 o 300 quilos amb unes urpes que poden obrir-te en canal. Per no parlar dels irresponsables que adquireixen animals verinosos. Un altre costum d'alguns irresponsables és que quan els animals que han crescut massa i veuen que no tenen ni espai ni manera de mantenir-los els deixen en llibertat, amb el risc que potser els deixen en llocs que no són el seu habitat natural.


Un varano en el jardín

Días atrás unos jóvenes encontraron en su piso una serpiente que metieron en un cubo lleno de pintura y tuvieron que avisar que las autoridades la vinieran a buscar, la serpiente era de un vecino y se había escapado del terrario. Hoy leo que una familia de Matadepera se encontró un varano en el jardín de su casa. Se trataba de un varano de la sabana, es decir, un saurio originario de África. El animal ha sido capturado y enviado al centro de recuperación de anfibios y reptiles. La gente no puede conformarse con un perro, un gato, un canario, un periquito, un hámster, no, la gente se toma unos animales de compañía que muchas veces son introducidos ilegalmente o tienen en la casa sin las condiciones apropiadas. La gente compra animales sin pensar que estos crecen y que a veces su tamaño puede ser enorme, hay quien compra crías de cocodrilo sin pensar que cuando sean animales adultos pueden hacer 3 o 4 metros de largo, o cachorros de león sin pensar que cuando crezcan serán animales de 200 o 300 kilos con unas garras que pueden abrirte en canal. Por no hablar de los irresponsables que adquieren animales venenosos. Otra costumbre de algunos irresponsables es que cuando los animales que han crecido demasiado y ven que no tienen ni espacio ni forma de mantenerlos los dejan en libertad, con el riesgo de que quizás los dejan en lugares que no son su habitat natural .