24 de des. 2009

Condemnats dos periodistes de la SER

Condemnats dos periodistes de la SER

Daniel Anido (director de la SER) y Rodolfo Irago (director d'informatius de la SER) han sigut condemnats pel Jutjat de lo Penal no. 16 de Madrid a un any i nou mesos de presó pel delicte de revelació de secrets. Durant aquest període queden inhabilitats per exercir la seva professió.

Els fets pels quals han sigut condemnats van succeir el juny de l'any 2003 quan la WEB de la SER va informar de les irregularitats que s'estaven produint a Villaviciosa de Odón. Els periodistes de la SER van difondre unes cartes de la presidenta local del PP de Villaviciosa, Pilar Martínez, que instava a Ricardo Romero de Tejada a garantir unes eleccions internes sense irregularitats. Pilar Martínez denunciava en aquestes cartes que en el PP de Villaviciosa d'Odón s'havien produït un centenar de noves filiacions irregulars que podien provocar un tomb en el procés electoral. La SER va informa sobre el nom de molts dels militants implicats en aquesta trampa, molts d'ells vinculats a constructors que posteriorment van fer-se molt famosos arran de la seva relació amb el “Tamayazo” que va portar a Esperanza Aguirre a la Comunitat de Madrid.

És a dir, són condemnats els periodistes que van denunciar les trampes electorals que va fer el PP i no els tramposos.

Les filiacions i empadronaments il·lícits és una pràctica habitual en el PP. Cal recordar el cas d'un poble de Lleida en el que la candidata del PP era una palentina que ni vivia en la localitat, ni en la comarca, ni tan sols a Catalunya, i que va declarar no tenir la intenció de fer-ho. Els fraus, les filiacions i empadronaments il·lícits i totes estes pràctiques haurien de ser perseguides per la Justícia, però en compte d'això es condemna als que les denuncien. En el segle XXI hi ha partits - Partit Popular - que continua realitzant pràctiques pròpies del segle XIX.

Articles relacionats:

Un pueblo de Lleida tendrá una alcaldesa que vive en Palencia (Recull de premsa - El País)

El director y el jefe de Informativos de la SER, condenados por informar (Web Cadena SER)

Condenados dos periodistas de la SER

Daniel Anido (director de la SER) y Rodolfo Irago (director de informativos de la SER) han sido condenados por el Juzgado de lo Penal no. 16 de Madrid a un año y nueve meses de prisión por el delito de revelación de secretos. Durante este período quedan inhabilitados para ejercer su profesión.
Los hechos por los que han sido condenados sucedieron en junio del año 2003 cuando la WEB de la SER informó de las irregularidades que se estaban produciendo en Villaviciosa de Odón.Los periodistas de la SER difundieron unas cartas de la presidenta local del PP de Villaviciosa, Pilar Martínez, que instaba a Ricardo Romero de Tejada a garantizar unas elecciones internas sin irregularidades. Pilar Martínez denunciaba en estas cartas que en el PP de Villaviciosa de Odón se habían producido un centenar de nuevas filiaciones irregulares que podían provocar un giro en el proceso electoral. La SER informa sobre el nombre de muchos de los militantes implicados en esa trampa, muchos de ellos vinculados a constructores que posteriormente se hicieron muy famosos a raíz de su relación con el "Tamayazo" que llevó a Esperanza Aguirre en la Comunidad de Madrid.
Es decir, son condenados los periodistas que denunciaron las trampas electorales que hizo el PP y no los tramposos.
Las filiaciones y empadronamientos ilícitos es una práctica habitual en el PP. Hay que recordar el caso de un pueblo de Lleida en el que la candidata del PP era una palentina que ni vivía en la localidad, ni en la comarca, ni siquiera en Cataluña, y que declaró no tener la intención de hacerlo . Los fraudes, las filiaciones y empadronamientos ilícitos y todas estas prácticas deberían ser perseguidas por la Justicia, pero en lugar de ello se condena a los que las denuncian. En el siglo XXI hay partidos - Partido Popular - que continúa realizando prácticas propias del siglo XIX.