28 de nov. 2009

Ambient nadalenc

Ambient nadalenc

Fira de Santa Llúcia

Com cada any l'Avinguda de la Catedral de Barcelona s'omple de les paradetes dels comerciants que vénen articles relacionats amb les festes nadalenques. Des de la molsa, les figuretes i elements tradicionals del pessebre fins als caganers i els Tiòs.

Pessebre a la Plaça Sant Jaume

Davant de la façana del Palau de la Generalitat de Catalunya a la Plaça de Sant Jaume com cada any l'Ajuntament de la ciutat ha muntat un pessebre amb figures de mida gran. Encara no està obert al públic però sembla que està ja acabat. Aquest any és molt més simple que l'any passat i no crec que hi hagi polèmiques absurdes. Només trobo a faltar el caganer, però ja fa temps que aquesta figura va ser suprimida del pessebre, diuen que per no ofendre a ningú.

Vídeo: Pessebre de la Plaça Sant Jaume



Ambiente navideño

Feria de Santa Llúcia

Como cada año la Avenida de la Catedral de Barcelona se llena de los tenderetes de los comerciantes que vENDEN artículos relacionados con las fiestas navideñas. Desde el musgo, las figuritas y elementos tradicionales del pesebre hasta los caganers y los Tíòs.

Pesebre en la Plaça Sant Jaume

Ante la fachada del Palau de la Generalitat de Catalunya en la Plaça de Sant Jaume como cada año el Ayuntamiento de la ciudad ha montado un pesebre con figuras de medida grande. Aún no está abierto al público pero parece que está ya acabado. Este año es muy más simple que el año pasado y no creo que haya polémicas absurdas. Solo encuentro a faltar el caganer, pero ya hace tiempo que esta figura fue suprimida del pesebre, dicen que para no ofender a nadie.

1 comentari:

Patric ha dit...

Me parecen muy hermosas las figuras del pesebre, y me parece bien que hayan decidido no colocar en él la figura del caganer, que aun siendo una figura tradicional está mejor como objeto típico de regalo entre las personas, para quienes gustan de esos objetos.